hanimamirudin :)

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Friday, 15 June 2012

.. jgan di smpan bintik hitAm ..


.. !! dengAn bAca al-Quran, jiwA jd tEnang !! ..



lpas s0lat td, aQ capai la al-Quran..
mcm biase, lepas abis bAce aQ pun na tutup la al-qurAn tu ..
mase na zip an tu, tg0k la jam ..
da pkul 8.30 p.m. lau tak silap ..
pastu pk2 ,jap lg dah masuk isyak  , kang lau aQ ngadap lApt0p, k0mpem tgah mlam bru s0lat..
s0, aQ pun bukAk smule Quran & bace la ayat2 lazim skali ngan makne dy ..
biasE la, slame ni tau bace je p ta tau mks0d..
semEntara ade kEsempatan ni, baik amik kEsemptan utk phAm an ayat2 dlam Quran ni kan..


ya Allah!! ..
rupe2nye da dnyatakan dlam 1 surah tu psal bAlasan m'ngumpat & menghina org ..
trUs tringat kat s0rg hAmba Allah ni ..
sunggUh , aQ mmg bAnyak gila mEngumpat dy!!! ..
sbb aQ mmg anti gilE kat dy..
bg aQ dy la musUh pling kEtat dlam hidup aQ!! ..
sAmpay an, aQ owEz mngUmpat & mEnghina dy dEpan kwAn2 aQ..
dEngan mAtlamat sEm0ge dy owEz dpndAng hina olEh sEmua org!! ..




tp, alhmdulillah, bila aQ bace mkne ayt Quran td, 
aQ sEdar yg  aQ silap !! ..
aQ tadE hak na hUkum dy!! ..
itU urusAn dy dEngan Allah!! ..
ya Allah,
berd0sa nyE diri ni!! ..
lpas dri bAce tu, dgAn lapang dAda ..
aQ trUs bniat untUk m0h0n mAaf at dy & lUpa an dEndam aQ at dy ..
& alhamdUlillah jugak ..
dy p0n da maaf kan aQ and skAng aQ ase lEge sgt2!! ..
.. !! syUkur ~~ [n_n] ~~ !! ..


di kEsempatan ni gAk,
kepadA sAhabat2, sAudara mara yg adE singgAh kat bl0g ni ..
aQ sUsun spulUh jari untuk mEm0h0n kEmaafan ..
andai diri ni dlam kEadaan tak sEdar pernah : -
mEngumpat k0rang, 
mEnghina k0rang, 
mEnyakitkan hati k0rg, 
menyinggung prasaan k0rang,
t'kasar bhasa,
& sEangkatan dgan nye..
sEsunggUh nya diri ni slAlu mlakukan ksAlahan ..
maafkan aQ~~



.....................................................................................................................

sEsunggUh nya ajal ni sgAt la dEkat dEngan kite..
& aQ pun slAlu t'pk sAme ade aQ ni sEmpat @ tak utk m0h0n maaf kat semua org 
ye la, aQ ni byk sgat d0sa dgan sEsama mAnusia ..
jd, t0l0ng la maaf an aQ ..
wlau pUn kite tak pnah b'tEgur @ b'kenaln ..
tp t0long la, tolong maaf kan aQ ..
mungkin dlam ta sdAr, aQ ade buAt d0sa dgan k0rg ..
ape p0n, 
m0ga di akhir nafas kitE nnt,
kitE mmpu mgUcap an kalimah ..
.. !! "lailahaillallah" !! ..



..wAsalam..

No comments:

Post a Comment