hanimamirudin :)

PitaPata - Personal picturePitaPata Cat tickers

Wednesday, 29 May 2013

.. alhAmdulillah ..


smlAm rEsult kluA! ..


alhAmdulillah, alhAmdulillah, alhAmdulillah
thanks to Allah!! ..
..[n_n]..

tp gEram gilak ngan sorg ni,
err, ta abis2 kate aku tade usaha..
ya Allah, sakitnye ati!..
tape la, asalkan mAk prasan pnigktan result aku,
tu kire oke la! ..
tq gak kt angah! .. 
angah ta pnah down kan smgt aku!
hm! , tape la, tggal 1 sem je lg ni,
h0pe kali ni aku dpt wat yg t'baik! ..

# INSHAALLAH #

Saturday, 25 May 2013

dua empAt lima .. [n_n] ..


hui!, haha,, lame da ta update mnde alah ni ~
err, na cite ni, td mase dga radio td, tibe kan si dj tu putarkan 1 lgu ni~
hahaha,, na taw lgu ape?? .. haa . lgu yg anda tga dga skang ni la, hehe,, 

cenggini ! ,, hahaha

err, alang2 da menaip ni kan~, 
aku na bwak korg mnyelami kisah aku utk hari smlm, HAHAHA
* ayat ta boleh bla *
okela2, aku juz na cite psal p'temuan jejak kasih aku, haha
smlm aku klua dgan en.shima . ahaha
alhamdulillah~ makin segak dy skang~ haha

with her .. haha

anum GI


erm! thank gak kt anum sbb sudi jd driver, 
yg hantar, teman & follow my instruction !
ahaha,, * mati aku klau si GI tu bace * 
HAHAHAHAHAHA ..

apepun na ckp, shima ni antara anak angkt aku sbenanye..
err, mklumla, time skola mngah dlu, 
semua budak junior aku na jdkan ank angkt ..
* aku anak bongsu *
HEHEHEHEHE
oke, abaikan psal tu, tu dulu, skang tak dah~
tp kes aku ngan shima ni, kami brgkat 7hb november 2008 ..
kt smk dtuk bhamn tu, dy bilik mawar, aku bilik dahlia~
pastu dy pindah~ 
haha,, pnah putus tnpe sbb, & skang kami still brgkat~ , haha
agak pelik kat situ, tp abaikan eh~, haha

kami jumpe ni pun, sbb na bg adiah sempena result dy ai tu..
& kami pun sbenanye da lame b'cdang na jumpe, tp ta b'kesemptan~
& smlm, ALHAMDULILLAH ..
we meet again! ..

mengenai mr.penyu tu~
sory eh~ haha,, ni t'pengaruh dgan cite 'yes or no' la ni..
err, tape la, 1 ari nnt, kamu psti mnyukainye, HAHA

kim dgan si pEnyu ..

hehe,, mase tgok cite ni,
penyu tu nmpak comel sgt~
s0, mase jumpe kt aeon ai tu, trus la beli~
hehehehe,, ape pun, s0ry maa .. #_#

okela2, ape pun, aku hapy sbb dpt jumpe dgan kamu en.shima..
err, ampir 4thun k0t ta jumpe kamu, ape pun tQ . 
hope lpas ni, kite jumpe lg,
okela, mau minta dri dulu,, babai,, =)

~ asSalamualaikum ~






Thursday, 9 May 2013

~ kebangkitAn rakyAt ~


bermula 12.50 a.m. [ 6hb 5 ],
mEjoriti org awam mnyuarakan psal ta puas ati dgn pru13 ni,
termasuk la aku *muke bangge* HAHAA..
dsbbkan bnyk pnyelewengan mase pru tu,
ds anwar dgan pnuh ciri2 pemimpin tu sebulat suara utk adakan himpunan!


and, alhamdulillah !!!! .. 
sbb himpunan ni da b'jaya memanggil berpuluh ribu org utk hadir,
alhamdulillah!! nampak tak, btape ramai org ta puas ati!..
tp aku tak g pun, tp alhmdulillah sbb ade pihak yg buat rakaman live kt klana,
wlaupun t'sekat2, tp alhamdulillah sbb aku b'pluang tgok situasi sbena ..
na harapkan tb krajaan ni, jgn harap ler~
& sepnjang 3 hari dri pengumuman tu,
aku da try mcm2 usaha utk mmbantu pr,,
aku harap, usaha aku tu tak sia2 & mndpt berkat dari-Mu..
&, aku akui , dsbbkan politik ni,
aku mule buat keje bodoh~ err..
mintak maaf~
s0, dgan b'akhirnya p'himpunan tu,
aku pun amik kputusan utk benti bkempen2 ni,,
err,, bukan nye aku ta na truskan pjuangan ni,
tp, aku pun na jge hati mak, along, angh ngan akak..
disebbkan politik, aku jd smakin keras kpale,,
err,, mintak maaf lg!,,


myb mlm ni,
trakhir kali utk aku update psal politik2 ni,
hahaha,,
tp komen2 tu, inshaAllah!! ,, hehe
err..
ape pun, aku na btau,
smngat aku ta pnah pdam oke ! ,,
aku tetap pilih roket, sbgai knderaan utama aku..
aku tetap pilih bulan, sbagai destinasi utama aku..
& aku tetap pilih keadilan, sbgai tunjang utama hidup aku!!
inshaAllah!! 
ya Allah, Kau berkatilah perjuangan kami,
dibawah pimpinan DS Anwar dan puterinya..
 
inshaAllah! ..
lawan tetap lawan!
yakinlah akan pertolongan Allah, nescaya Allah akn tolong!
ALLAHUAKHBAR!!

## salam reformasi ##


## [n_n] ##

Monday, 6 May 2013

pErjuangan kami blum b'akhir!! ..


## AMARAN ##
pErjuangan kami belum berakhir!!


sbb
! aku sayang mAlaysia !
tu ayat yg ade dlam kpale aQ skarang ..
yep!, aku syg kan ngare aku, malaysia! 

tp ngikut pmerhatian aku,
mlaysia skang dah ramai pemimpin yg menipu~
errr,, aku tataw la knape dorg sanggup mnipu utk dptkan kuasa..
isu blackout mase kiraan undi tu, mcm da dirancang..
ya Allah!, sesungguhnya Engkau lg mgetahui..
wlaupun gelap, hanya Kau yg boleh lihat kbenarannye..
isu bangla pun same~ sorok undi,, ya Allah!! 
ni ke negara demokrasi??!! ..
aku still ta pham [~_~] ..

my id0l!! ..

bile tgok muke dorg bedua ni, 
hati aku sEnang, dorg bnyak kena fitnah..
tp dato ada isteri yg baik, dan k.izzah ada ibu yg hebat!! ,,
yg sentiasa bg sokongan & b'sama2 p'juangkan nasib rkyat, 
apepun, 
tahniah kpada dato seri sbb still dpt pegang permatang pauh,
and k.izzah yg b'jaya dpat kan lembah pantai!!
keinginan utk b'same2 dorg utk m'perjuangkan nasib ngare ni makin kuat!!
ya Allah!, semoga aku b'pluang bErsama2 mereka ,,
bersama2 menegakkan kebenaran!!
InshaAllah~
tp, politik kotor??!,, 
errr.. mmg politik kotor,
tp ia kotor disebabkan oleh pemimpin yg ta b'tggungjwab,,

aku kne tggu lg 5tahun utk melayakkan utk j0in pru14! ..
ya Allah, 5thun tu 1 mase yg lama,,
sempat ke aku na tgok perjuangan ulama' tersohor mase tu??!
ye, tuan gUru haji nik aziz,  tUan gUru hAji hadi awang, & ramai lg,,


tahniah jugak kpda TGNA sbb still pegang kelantan,
 & TGHH utk kerusi parlimen di tganu,, 
aku harap, 
mereka ada b'sama2 untuk perjuangkan nasib ngara ni,
inshaAllah!! .. 
aku syang para ulama' ni!! ..
aku harap, dpat meneruskan p'juangan suci mereka suatu hari nnt!!
perjuangan ttap dteruskan,, 
smoga dlm mas 5thun ni, PR dpt atur strategi yg lg mantap!
& aku harap, sgale helah dan muslihat dpt dihapuskan!!
Allah sentiasa b'sama org yg benar!!
aku yakin akan pErtolongan dri Allah!!
inshaAllah kemenangan milik kita!! ..
aaaammmiiinnn,,

~ anak muda inginkan perubahan ~

kami rakyat ada kuasa utk memilih!!
jd, warga spr jgan ingat kami tataw ape yg korg buat!! ..
Allah bersama2 kami utk perjuangan suci ini!,, 

### takbir, ALLAHUAKBAR!!! ... ###